Friday, August 22, 2008

LAGI PRODUK BAITUL MUSLIM


Jumaat 21 Ogos 2008, saya bersiap-siap urusan di rumah sebelum pergi ke rumah sahabat yang pada awalnya jangkaan langsung tidak dapat hadir walimah beliau. Antara perkara ajaib yang diberikan ALLAH peluang untuk saya bersama dengan rakan saya Koni. Tersesat dua kali di Losong yang banyak namanya itu. Losong Muzium, Losong Atap Zin, Losong Haji Awang, Losong Panglima Perang, Losong Lebai Salleh dan sebagainya.

Nasib baik saya hubungi Kak Baity dan mengikut arahan beliau. Kalau tidak, alamatnya berpeluh-peluhlah dalam kereta menunggu sampai ke rumah pengantin. Sesampai di rumah Koni, suasana agak sempoi kerana kenduri akan berlangsung esok. Koni sedang disiapkan oleh Mak Andam muda, Along. Sempat kami mengusik Koni yang akan jadi serius bila dia menggelabah, heheh....

Saya suka design rumah beliau. Rumah kayu yang tinggi, ditambah dengan ruang batu dibawah, dipenuhi dengan tumbuh-tumbuhan hijau sekeliling rumah, menyejukkan mata walaupun suasana hangat tengahari. Majlis bermula hampir jam 4 petang. Ustaz Mat Yasin, Tok Kadi yang juga merupakan ayah kepada sahabat saya agak kelakar orangnya ketika menyampaikan khutbah nikah, namun isinya cukup padat dan mampat malah terkesan di jiwa, peringatan buat mereka yang sudah, sedang mahupun bakal mendirikan rumahtangga.

Puan Khaironni@Noraini Mahiddin dan suami, Encik Halimi Abdullah

Alhamdulillah, dengan sekali lafaz, sahlah Koni bergelar isteri kepada sahabat kami juga, Halimi. Jadi raja sehari ni padan kena usik la jawabnya, namun suasana berjalan dengan harmoni. Hujan rahmat turun mengiringi ikatan dua hati yang telah terjalin secara halal, alhamdulillah.

Buat Koni, semoga bisa menjadi isteri cerdik yang solehah, penyejuk mata, penawar hati serta penajam fikiran sang suami. Buat Halimi, semoga menjadi pemimpin rumahtangga yang baik, istiqamah dalam perjuangan, serta mampu membina keluarga muslim yang didambakan ISLAM, Sirru Ala Barakatillah...amin!

No comments: