Saturday, August 30, 2008

Jalan-jalan Makan Pengat Durian

Talhah dan adiknya Ukasyah

Aisyah Nabilah yang bermata bulat bersinar....

Tuan rumah yang tersengih melayan tetamu

Kak Mazuira dengan Aisyah Nabilah, anak sulung Wawa

Ustaz Wan bersama hero-hero beliau dan Izwan, suami Wawa.

Alhamdulillah, menepati saranan yang telah ditetapkan semasa pertemuan beramai-ramai baru ini untuk mengadakan Ziarah Sahabat, ianya telah berjaya direalisasikan oleh sahabat-sahabat Zon KL. Hari Sabtu, 30 Ogos 2008 bersamaan 28 Syaaban 1429H, berkelanalah sahabat-sahabat di KL (termasuk perantau baru dari Terengganu) ke Sri Kembangan, Selangor untuk bertemu mata, berkongsi cerita malah mengeratkan lagi jalinan ukhuwwah yang sedia ada.

Bertolak agak lambat dari rumah, kira-kira jam 4.30 petang. Cuaca hujan membataskan pergerakan. Saya tiba di Stesen LRT Masjid Jamek hampir jam 5. Kemudian perlu menunggu Bushra untuk ke Sri Petaling setelah berjanji dengan Bahiyah yang akan mengambil kami dan seorang lagi sahabat disitu. Kami menaiki tren dan sentiasa memerhatikan laluan yang terpampang di dinding.

Alamak,rupa-rupanya kami tersilap arah! Sepatutnya perlu berhenti di Stesen Chan Sow Lin dan menuju arah Sri Petaling, tapi kami mengambil simpang yang berlainan pula. Itulah bahananya tidak bertanya pada yang arif, berkali-kali sahabat yang telah sampai bertanya dan memberikan arah yang betul. Alhamdulillah, kira-kira jam 6 sampai juga di Seri Petaling. Kasihan sahabat yang telah sampai sejak jam 4.45 petang tadi lagi. Patutlah cepat sampai, rupa-rupanya jarak rumahnya dengan Sri Petaling hanya 2 stesen. Kami sampai ke rumah tuan rumah, saudara Samhan hampir jam 6.30 setelah tersesat hampir 10 minit, itupun diambil oleh beliau.

Sampai disana kami dijamu dengan Laksa Kuah Lemak yang dibawa Bahiyah, Nasi Pulut Serawa Durian dan kuih-muih. Bersembang seolah-olah ziarah Hari Raya, sederhana namun meriah. Selepas solat maghrib berjemaah, kami meminta izin untuk pulang. Alhamdulillah, mudah-mudahan sentiasa program sebegini sentiasa berkesinambungan untuk memastikan rabitah hati antara kami semua sentiasa tersimpul rapi. Hanya Allah sahaja yang mampu memastikannya. Kepada tuan rumah, Saudara Samhan dan Kak Nor, terima kasih kerana menerima kunjungan. Lepas ni giliran rumah siapa pulak ye....?

No comments: